DEBATA SZKOLNA 

W dniu 08.03.2024 r. w naszej szkole odbyła się debata na temat:

Wady i zalety płacenia pieniądzem gotówkowym.

Pieniądz gotówkowy – wolność czy ograniczenie ?

W debacie uczestniczyli zaproszeni goście: Pani Emilia Błaszczyk – dyrektor Zespołu Szkół Ponadpodstawowych w Poddębicach, Pani Aneta Dopierała – Główna Księgowa w Zespole Szkół Ponadpodstawowych w Poddębicach oraz Pani Krystyna Kruszyńska.

Debata była podzielona na trzy części. W pierwszej części uczennice z Drużyny Ambasadorów Edukacji Ekonomicznej przypomniały uczestnikom jakie funkcje pełni NBP, w jaki sposób Polacy korzystają z gotówki oraz wyświetlono fragmenty filmu: Jak wygląda droga pieniądza z banku centralnego do naszego portfela.

W drugiej części głos zabrali zaproszeni goście, którzy opowiedzieli o swoich doświadczeniach w płatnościach gotówkowych i bezgotówkowych, o wadach i zaletach płacenia gotówką, o przyszłości pieniądza gotówkowego. Usłyszeliśmy również wiele ciekawostek dotyczących płatności gotówką za granicami naszego kraju, ale co najważniejsze dowiedzieliśmy się również o prawnych aspektach używania pieniądza gotówkowego w obrocie gospodarczym.

 Podczas debaty uczniowie zostali zapytani o wady i zalety płacenia gotówką oraz o to, co sądzą na temat przyszłości gotówki.

Zadanie w ramach IV EdYCJi ZŁOTE SZKOŁY NBP – Lekcja z ekonomią

Reforma skarbowo-walutowa  Władysława Grabskiego – to temat lekcji interdyscyplinarnej

przeprowadzonej w klasie V TE przez Panią Katarzynę Kurczewską –Pucek.

Cele lekcji:

1 – poznanie przyczyn politycznych, społecznych i ekonomicznych podjętej reformy

2 – wskazanie głównych założeń reformy skarbowo-walutowej

3 – ustalenie skutków ekonomicznych, społecznych i politycznych tej reformy

4 – zaprezentowanie banknotów – złotych polskich z okresu 1924-1939

 

 

WARSZTAT UCZNIOWSKI
„ Czym jest pieniądz ?” - scenariusz
(pobierz)