DEBATA SZKOLNA
W dniu 08.03.2024 r. w naszej szkole odbyła się debata na temat:
Wady i zalety płacenia pieniądzem gotówkowym.
Pieniądz gotówkowy – wolność czy ograniczenie ?
W debacie uczestniczyli zaproszeni goście: Pani Emilia Błaszczyk – dyrektor Zespołu Szkół Ponadpodstawowych w Poddębicach, Pani Aneta Dopierała – Główna Księgowa w Zespole Szkół Ponadpodstawowych w Poddębicach oraz Pani Krystyna Kruszyńska.
Debata była podzielona na trzy części. W pierwszej części uczennice z Drużyny Ambasadorów Edukacji Ekonomicznej przypomniały uczestnikom jakie funkcje pełni NBP, w jaki sposób Polacy korzystają z gotówki oraz wyświetlono fragmenty filmu: Jak wygląda droga pieniądza z banku centralnego do naszego portfela.
W drugiej części głos zabrali zaproszeni goście, którzy opowiedzieli o swoich doświadczeniach w płatnościach gotówkowych i bezgotówkowych, o wadach i zaletach płacenia gotówką, o przyszłości pieniądza gotówkowego. Usłyszeliśmy również wiele ciekawostek dotyczących płatności gotówką za granicami naszego kraju, ale co najważniejsze dowiedzieliśmy się również o prawnych aspektach używania pieniądza gotówkowego w obrocie gospodarczym.
Podczas debaty uczniowie zostali zapytani o wady i zalety płacenia gotówką oraz o to, co sądzą na temat przyszłości gotówki.
Zadanie w ramach IV EdYCJi ZŁOTE SZKOŁY NBP – Lekcja z ekonomią
Reforma skarbowo-walutowa Władysława Grabskiego – to temat lekcji interdyscyplinarnej
przeprowadzonej w klasie V TE przez Panią Katarzynę Kurczewską –Pucek.
Cele lekcji:
1 – poznanie przyczyn politycznych, społecznych i ekonomicznych podjętej reformy
2 – wskazanie głównych założeń reformy skarbowo-walutowej
3 – ustalenie skutków ekonomicznych, społecznych i politycznych tej reformy
4 – zaprezentowanie banknotów – złotych polskich z okresu 1924-1939